torsdag den 4. april 2013

Tiden går

Puha hvor tiden den går. Føles som om det var igår at jeg stadig var gravid.. men det er jeg heldigvis ikke mere :D
Lille Maddie blev taget ved kejsersnit den 19 marts kl 02.45. Veerne startede allerede den 18 marts om morgenen men var ikke uregelmæssige og de bliver de faktisk heller ikke på noget tidspunkt. Omkring kl 17 tager vi på Viborg sygehus, da jeg syntes veerne tager til. Jeg fødte nemlig Marilou på under 6 timer, så havde fået afvide at jeg skulle "skynde" mig på sygehus når veerne tog til. Jordemoderen konstatere da også at jeg har udvidet mig 4 cm så jeg kommer på fødegangen med det samme.
Tiden går og veerne forsætter uregelmæssigt. Finder ud af at det som jeg bare troede var lidt underligt udflåd faktisk er vandet som siver... Hvilket det i hvert fald har gjort siden den 18 marts, måske endag tidliger end det. Så jeg ryger på noget antibiotika da det jo ikke er særlig godt for bebs.
Vi nærmer os de 9-10 stk om aftenen og min udvidelse er gået i stå. Det er højst sandsynligt min egen skyld da jeg er virkelig ræd for at skulle føde. Psyken har rigtig meget at sige under fødslen åbenbart. I samråd med en læge bliver vi enige om at prøve med en epiduralblokade inden vi springer ud i et kejsersnit. Narkoselægen bliver tilkaldt og han stikker på livet løs. Nr 2 narkoselæge ankommer også og hun stikker også løs. De bruger 1½ time inden de opgiver. De kan ikke komme igennem mine knogler deromme. Lægen bliver tilkaldt igen men hun har selvfølgelig fået noget akut ind så jeg må pænt stille mig i kø og vente. Timerne går og jeg er stadig kun udvidet med 4 fingre. Lægen ankommer og jeg får endelig mit kejsersnit. Spinalblokaden ryger ind i første hug. Jeg når at kaste op 2 gange inden det hele er overstået men hold da op hvor er jeg lykkelig for at jeg fik den. Hvis jeg skulle have et barn igen, hvilket jeg ikke skal (måske en lille efternøler om 8-10 år :) ) så skal det være med kejsersnit. Jeg har bare levet i frygt i 9 måneder for den fødsel. Hele graviditeten har været meget negativ da jeg har været så bange for at føde og samtaler med en special jordemoder hjalp ikke da det kom til stykket. Nu har jeg så prøvet begge dele, og jo, man mister den der lyksagelighed efter at have skubbet et barn ud, og man mister også duften af nyfødt syntes jeg. Men aldrig aldrig mere sådan en negativ graviditet.
En lille side historie er at den læge som laver kejsersnittet også var den læge som scannede mig invendigt dengang de var bekymrede for om det var tvillinger jeg gik med pga min kvalme.
Storesøster og lillesøsters første møde (Blå hue da de tabte den lyserøde på gulvet)

Inden jeg blev mor for anden gang nåede jeg da lige at vinde en giveaway fra denne kvinde kreakuller Så det skal der selvfølgelig også lige vises et billede af

Jeg skal være ærlig og sige at de punge jeg tidliger har set lavet på denne måde, har jeg ikke være yderlige imponeret af. Farverne har bare ikke været mig, men den her... Jeg elsker den! Den er meget neutral og så BOOM. Et lille splash af lyserød. Desværre så syntes den ældste også at den er super fed så jeg forudser drama :)

Det bliver ikke til så meget syning for tiden. Det er ikke videre nemt når man har en lille pige der mener at hun absolut skal sove på din mor, og når man så også samtidig er mærket af kejsersnittet.
Jeg har dog lige lavet et tylskørt i skrigende pænt til den store prinsesse. Det er bare lavet på den nemme måde. En masse knuder på en snor. Jeg er dog ganske tilfreds med resultatet. Det er dejlig fyldigt.

Manden bliver også 29 idag så jeg inviterede ham til randers så JEG kunne komme i yndslings stofbutikken :p Der blev også brugt for 400kr nede fra deres kælder af så der er massere af stof til tøsserne :)


Jeg glæder mig til at komme igang :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar